Dag 16

Woensdag 7 oktober

Deze dag hebben we de wekker vroeg gezet, zodat we de zon konden zien opkomen vanaf ons balkon in het The View hotel. Het was het helemaal waard, wat een mooi uitzicht! De zon was eigenlijk al heel snel op een punt dat het niet meer fijn was er naar te kijken, dus toen zijn we maar aan ons ontbijt gegaan. We hadden de dag ervoor bij de Safemore een stokbrood gekocht met wat beleg, daarbij hadden we nog een yoghurtje en ben ik naar de lobby gelopen om een flesje sinaasappelsap te kopen. We hadden een koffieapparaat in de kamer waar eigenlijk nog wel een prima kop koffie uitkwam.

Toen de zon nog bezig was met opkomen zijn we even naar buiten gegaan en zijn we met de auto over een (heel slechte, geen asfalt) weg gereden voor het hotel om wat beter uitzicht te krijgen.

Hierna zijn we onderweg gegaan richting Mexican Hat. Dit zouden we in een half uur rijden, daarna weer terug, want we moeten de andere kant op voor onze volgende plek. Helaas waren ze de weg opnieuw aan het asfalteren, wat betekent dat er 1 baan open is en we voor een stoplicht moesten wachten. Dit betekent dat de heen en weer reis een half uur langer duurde, gelukkig kregen we een uur extra door het tijdsverschil met de volgende plek. Mexican Hat is een platte steen bovenop een puntige steen, wat dus op een mexicaanse hoed of een sombrero lijkt. We hebben hier 10 minuutjes rond gereden en zijn toen richting onze volgende plek gegaan, Page.

Onderweg naar Page zijn we even gestopt in Kaynta (?) bij de McDonalds voor een lunch. Rianne had hot cakes (dikke Amerikaanse pannenkoeken) en ik had een burgermenu. Na de lunch zijn we doorgereden naar een van de bezienswaardigheden waarvoor we naar Page zijn gekomen, Horseshoe bend. Dit is een bocht (in de vorm van een hoefijzer) in de Colorado river. Na een korte wandeling vanaf de parkeerplaats kom je bij die bocht uit, er zijn geen hekken en je kijkt 300 meter recht naar beneden. Bij Rianne kwam spontaan wat hoogtevrees naar boven, dus die ging niet te dicht naar de rand. We hebben hier ongeveer een kwartier rondgelopen, naar beneden gekeken en foto’s gemaakt. Het is een heel toeristsche plek, maar heel erg mooi om te zien.

Hierna zijn we richting onze slaapplek gegaan, Lulu’s Sleep Ezze Motel. Dit is weer eens wat anders dan de hotelketens waar we in hebben geslapen. Het is een klein complexje met ongeveer 8 kamers en een kantoortje waar een keuken bij zit die je mag gebruiken. Na het inchecken was het nog redelijk vroeg, dus zijn we nog even naar Lake Powell gereden. Toen we er aan kwamen zagen we dat het geld kost om er in te gaan, maar het bleek een federal recreation area te zijn waar we met onze parkpas inmogen. We hebben hier even aan het strand gezeten en het water gevoeld. Dit is een plek waar mensen uit de buurt in de zomer duidelijk veel heen gaan. Er liggen veel boten in het water, er zijn een heleboel parkeerplaatsen, plaatsen om je boot te water te laten, picknick plaatsen, kampeerplaatsen, barbecues en zelfs een visschoonmaakplek (vlak naast de barbecues zodat je meteen kan eten).

Na nog een paar uitzichtfoto’s te hebben gemaakt zijn we weer terug gegaan naar het hotel om te kijken waar we wilden gaan eten. Omdat Rianne bijna jarig is en er op haar echte verjaardag weinig in de buurt is zijn we sushi gaan eten bij Blue Buddha Sushi in Page. Dit was heel erg lekker, beetje duur, maar erg goede sushi. Hierna zijn we nog maar eens naar de safeway gegaan om ijs en ontbijt te kopen. We zijn naar het hotel gelopen en zijn toen maar gaan slapen.