Singapore en Maleisië dag 9

Dag 9

Vandaag helaas slechts een klein verhaaltje, want het is weer eens een reisdag! De wekker ging lekker laat, om half 9 pas. We gingen rustig aan douchen en ik (joran) heb me zelfs geschoren :o. We zijn daarna naar ons gratis ontbijt gegaan waar ze dit keer wafeltjes hadden, erg lekker! Na het ontbijt zijn we terug gegaan naar de kamer om onze koffer in te pakken. We hadden het hotel gevraagd een taxi voor ons te bestellen om 11 uur en die stond dan ook keurig klaar.

Na een ritje van 30 ringit zijn we weer op het vliegveld van Kuching, veel te vroeg natuurlijk. We halen onze boarding pass en geven onze koffer af. Door de beveiliging heen en dan maar koffie drinken. Tijdens het koffie drinken praten we met de meneer tegenover ons over waar we heen gaan en wat we volgens hem moeten doen. Aardig gesprek, de twee en een half uur dat we moeten wachten lijkt er wat korter door. Rianne heeft na de koffie nog even drie ringit in een massagestoel gegooid en daarna het vliegtuig in.

Na een prima vlucht van 1 uur en 50 minuten komen we aan in Kota Bharu. Buiten hebben we meteen een taxi die ons voor 30 ringit naar ons appartement wil brengen. Bij ons appartement aangekomen wil de chauffeur zelfs voor ons bellen naar de verhuurder, die komt er dan ook meteen aan. Alles ging zo snel dat we een uur voor de afgesproken tijd er al zijn.

Het appartement is uitstekend. Groot bed, goede WiFi en een airco. Alles dat je hier nodig hebt. We gaan even pinnen voor morgen en hebben ontbijt gekocht. We hebben nu een tijdje op bed gezeten, uitgezocht hoe we morgen op reis moeten. Tegen 7 uur besluiten we maar te gaan eten. Volgens  Rianne’s telefoon wordt het Sun Two restaurant, hier om de hoek. Een standaard restaurant met plastic stoelen, goedkoop eten en aardige mensen. De ober kiest eigenlijk het eten voor ons. Ik had dikke noedels met seafood, rianne dunne noedels ‘normal’. Een prima maaltje.

Na het eten weer terug naar de kamer, morgen namelijk weer vroeg op, we willen rond half 8 wel een taxi hebben.

De komende dagen helaas geen stukjes, we verwachten geen internet te hebben op de Perhentian Islands.