Singapore en Maleisië dag 15

Vanochtend hadden we om half 9 het ontbijt besteld, het werd kwart voor 9. We kregen ongetoaste broodjes met wat roerei, worstjes, kipvingers en een glas melk. De eigenaresse kwam ook nog even kletsen aan tafel, ze haf wat vraagtekens bij onze trio naar Penang. Ze waarschuwde ons ook voor de olifanten, maar zelf had ze er nog maar een keer een gezien.

Om half 10 bracht ze ons naar het vliegveld, een paar honderd meter verderop. Daar werden we bij de hertz al verwacht, het is een erg klein vliegveld dus ze hadden vandaag twee reserveringen en de andere was op dat moment al opgehaald. Mr Joran moest dus wel die lange blanke meneer zijn. Een half uurtje later was alles geregeld en de auto stond voor de uitgang te wachten. Het is een proton saga, proton is een Maleisisch merk, dus we zijn een van de velen. We hebben een witte, dat is fijn met dit warme weer.

Joran heeft ons de stad uitgelootst, het was vooral rechtdoor, maar wel met veel stoplichten, brommertjes en mensen zonder knipperlichten. Uiteraard staan er op de linkerbaan (ze rijden hier links) vaak auto’s geparkeerd of de stalletjes langs de weg zijn wat overhangend, het is dus nog wel wat slalommen. De weg daarna was een beetje door de bergen, vooral langs palmolieplantages. Voor de wilde dieren niet zo best, maar het is wel mooi groen. We zijn twee keer gestopt. 1x voor een toiletpauze en een wissel en 1x voor hetzelfde, maar ook nog wat benzine. De tank was half leeg en voor ongeveer 8 euro weer vol!

Joran heeft ons ook weer de volgende stad ingelootst, George town op het eiland Penang. Het was nog even gedoe met de tok. We hadden opgezocht wat cash was, maar dat stond natuurlijker nergens. Dus we kozen er maar een. Maar dat bleek verkeerd. Gelukkig stond er maar een auto achter ons, allebei in de achteruit en we moesten helemaal links zijn. Boven die baan stond een teken van een vrachtwagen… Dit ging inderdaad beter, we moesten een “touch and go”-kaart kopen (10 ringgit) en daar geld op zetten (10 ringgit), dit zou ons naar Penang brengen. Het eerst tolpoortjes ging toen prima (1.60) en de twrede oke (1.60), maar bij nummer 3 ging het alarm af (7). Tsja 20 cent te weinig, dus maar weer 10 ringgit erbij… Terug moeten we dezelfde route en zullen we dus 40 cent te weinig hebben!

Uiteindelijk waren we in George town en na een klein ritje in de stad vonden we meteen het hotel. Even daarnaast geparkeerd en ingecheckt. We konden de auto parkeren achter het hotel, op de parkeerplaats van het hotel. We zitten in kamer 905 dus we hebben een beetje uitzicht over de stad.

Toen moesten we op zoek naar een wasserette, want alle kleding was zo’n beetje op. Eerst de verkeerde kant opgelopen, maar uiteindelijk was het twee minuten lopen vanaf ons hotel. Tijdens het wassen hebben we bij het naastgelegen restaurant een drankje genomen met een snack. Tijdens het drogen zijn we even naar de supermarkt gelopen om te pinnen en koekjes te kopen. Toen was de was weer klaar!

Rond 8 uur zijn we naar de Red garden food paradise gelopen. Deze hadden we gezien toen we verkeerd liepen en later las ik er over in reisverslagen. Het zit direct naast ons hotel, dus lekker makkelijk. Het is opnieuw een ruimte met allerlei stalletjes. Je gaat aan een tafel zitten en loopt naar het stalletje van je keuze. Je bestelt wat je wilt en noemt je tafelnummer. Een paar minuten later brengen ze het langs en betaal je. Voor drinken lopen er mannetjes langs. Bij deze stalletjes waren er allerlei soorten eten uit Azië. Wij kozen loempia’s, dim Sum en noodles.

Naam het eten zijn we weer naar het hotel gegaan. Er was nog een plotselinge plensbui dus we zijn nog even naar beneden gegaan, maar nu is het weer tijd om te slapen. Dinsdag en woensdag verkennen we George town en omgeving. Waarschijnlijk gaan we een dag te voet en de andere dag nemen we de auto naar wat verder gelegen bezienswaardigheden.

One thought on “Singapore en Maleisië dag 15

1. Georgetown zit er inmiddels ook op en ook weer lekker eten bij de stalletjes! En dan gaat de tocht weer verder. Ben heel benieuwd naar de foto’s! Gaat het nu naar KL? Knuffel van Chiqui 😻