Singapore en Maleisië dag 19

(We hadden in Kuala Lumpur niet meer zoveel zin om te typen, ik maar dit af op de woensdag dat we weer thuis zijn. Inmiddels blijkt ook dat we geen ruimte meer hadden voor foto’s, dus vandaar dar het niet lukte. Nu weer wel, dus met terugwerkende kracht plaatsen we de foto’s)

De eerste volle dag in Kuala Lumpur (KL). Na het zelfgemaakte ontbijtje besluiten we naar de Batu Claves te gaan. Eerst een kort ritje met de monorail naar KL Sentral en daarna met de metro/trein naar de caves. We moeten helaas een half uur wachten op de trein. Daarna stappen we in bij het gedeelte dat alleen voor vrouwen is. Maar daar is zitplek en in het andere deel niet, dus we doen een beetje alsof onze neus bloedt. Na een half uur stappen we uit en we zijn direct bij de grotten.

We lopen door naar de populairste grot en nemen nog wat te drinken voor we naar boven gaan. Daarna beginnen we aan de ongeveer 270 traptreden naar boven. Op en naast de trappen zitten aapjes. Leuk om te zien, maar ze zijn wel wild en toeristen gewend. Dus ook een beetje uitkijken en vooral niks eten, want dat pakken ze meteen af. We komen veilig boven, de grot zelf valt een beetje tegen. Het is heel groot en nat met her en der kleine tempeltjes. Misschien zijn we een beetje tempelmoe, maar we zijn er vrij snel klaar. Terug de trap op voor de leuke aapjes!

Bij een schaduwplekje zitten een paar aapjes met elkaar te spelen, dus met de camera er op af. Als je dan geconcentreerd een foto probeert te maken is het even schrikken als er een aap besluit via mijn camera verder te springen. Ook als Joran een foto maakt wil de aap graag de camera pakken. We staan na het afdalen weer beneden en willen nog wat drinken. Maar Joran ziet dat ze ook witte magnums met amandel verkopen, dus we nemen een ijsje! Ik neem een cornets met oreo. Na de ijsjes lopen we terug naar de trein. Weer een half uur wachten. Dit keer wel netjes in het algemene een zitplekje.

Op KL Sentral hebben we in de shopping mall wat gegeten bij de food court en daarna zijn we naar een ander station gelopen. Even puffen, maar na tien minuten lopen zijn we er. Hier nemen we de gratis bus naar de KL tower. Je kunt in deze toren naar boven. Dit is goedkoper dan de Petronas twin towers, je gaat hoger en daarnaast kun je vanuit de toren de twin towers zien liggen. We zien ook ons hotel liggen en genieten van het uitzicht. Daarna gaan we weer naar beneden en lopen we terug naar ons hotel. Waar we een duik nemen in ons zwembad en onze boeken verder uitlezen.

Onze airbnb, met het zwembad op de 9e verdieping

In de avond gaan we opnieuw naar Jalan Alor. Overal proberen ze je naar ” binnen”  te praten, maar daar houden we niet van. We lopen de straat door en kiezen het tentje waar die mensen even niet opletten en gaan aan een tafeltje zitten. We eten heerlijk (wat weet ik niet meer). Na het eten drinken we nog wat in de straat naast onze airbnb, Changkat Bukit Bintang en daarna gaan we slapen.