Singapore en Maleisië dag 11

Dag 11

Vandaag hebben we een wekker gezet, maar de stroom gaat al uit voordat deze af gaat. De ventilator gaat dus ook uit, hup eruit. Vandaag gaan we op snorkeltrip! We douchen allebei even en meteen maar de zwemkleding aan.we gaan ontbijten bij Ewan’s Cafe, rianne een bananenpannenkoek en ik roerei met toast. Erg lekker. We gaan terug naar ons huisje om daar de spullen in te pakken.

Zoals afgesproken zitten we om 10:15 klaar om om half 11 te vertrekken om te gaan snorkelen. Er is alleen niemand, om half 11 zijn we het bij de buren gaan vragen, een duikschool. De mevrouw daar belt voor ons naar de beheermeneer waar we de trip mee hadden afgesproken. Tegen 11 krijgt ze hem eindelijk te pakken. Hij dacht dat het vrijdag pas was en is zelfs nog niet op dit eiland. Beetje balen, maar dan gaan we wel wat anders doen en morgen snorkelen.

We besluiten naar het volgende strand te lopen, Mira Beach. Een half uurtje over een paadje dat al een aantal jaar niet onderhouden is brengt ons naar dit heel erg rustige strand. We gaan hier even liggen en zwemmen. Er zit een restaurant waar we lunch gaan halen. Rianne had muesli met fruit, yoghurt én melk. Ik had een sandwich cheese tomato besteld, dit bleek toast met een kaas-tomaat omelet te zijn. De meneer daar vond het ook erg raar dat we deze ontbijtdingen als lunch wilden hebben. Na het eten zagen we dat ze daar ook snorkelsets verhuren. We hoorden al dat het daar meteen mooi is, dus dat hebben we maar gedaan.

Het is daar inderdaad heel erg mooi! Veel koraal en nog veel meer soorten vissen. We zagen zelfs een kleine haai! (Echt klein, niet keer dan ene halve meter). We hadden ook Dewi’s waterdichte camera meegenomen, waardoor we wat mooie foto’s hebben kunnen maken. We zijn er nog een tweede keer ingegaan hierna, nog meer moois.

Rond 4 besluiten we weer terug te gaan richting ons huisje. We zijn hier heel fijn ons haar gaan wassen en er achter gekomen dat je tijdens het snorkelen toch echt een shirt moet dragen. Mijn rug is helemaal verbrand en doet veel pijn, rianne heeft haar rug en bovenbenen goed verbrand. Dit hadden we natuurlijk kunnen weten, je bent natuurlijk niet helemaal onder als je snorkelt. Wijze les voor als we morgen de snorkeltrip gaan doen.

We zijn hierna, net als gisteren, in de hangmatten gaan liggen, het is hier een stuk koeler dus hier liggen we wel tot een uur of half 7. Nog even klagen op ons balkon over verbrand zijn en muggenbulten die jeuken en dan is het weer tijd om te gaan avondeten. We besluiten weer bij Ewan’s Cafe te gaan eten. Ik had een King Fisher Sambal, vis in hete saus dus en rianne had Tomato Fried Egg, wat neerkomt op een prutje van ei en tomaat. Lekker met rijst.

Na het eten zijn we weet terug gegaan naar ons hutje want we werden lek gestoken door de muggen. Maar helaas werd het met een lange broek en sjaal om de armen nog niet beter. Dus toen besloten we maar naar bed te gaan. Opnieuw het hele circus van alles zo neerzetten dat de fan niet tegen het muggennet aan kwam. Uiteindelijk nog een fles water gevuld en op het net gelegd. Toen konden we gaan slapen.