Singapore en Maleisië dag 17

Dag 17

Vandaag gaan we met de auto op pad! Maar eerst kijken of rianne zich vandaag wel wat beter voelt. We staan op, douchen, gaan naar het ontbijt en besluiten dat we gewoon op pad gaan.

Onze eerste bestemming is Kek Lok Si, de grote tempel op penang. Ik dacht dat penang hill er naast lag, dus had dat op de navigatie ingesteld. Dit is de andere kant van de heuvel, wist ik veel. We rijden er eerst dus toch naar toe, waar we bij de parkeerplaats allemaal aapjes zien! We denken makake, een stuk of 15 wel! En ook nog een kleintje, zo schattig.

We stellen de GPS in naar de tempel toe en rijden daar naar toe. Stukje door de stad rijden en dan de berg op. We komen bij de tempel en blijven maar omhoog rijden. Uiteindelijk een meneer gevraagd, we moeten lager zijn. Iets lager hebben we geparkeerd en zijn we de tempel gaan verkennen. Allemaal heel mooi met veel versiersels en goud. We nemen de tram omhoog, naar een ander gedeelte van de tempel. Daar aangekomen blijkt dat we daar ook al met de auto zijn geweest, voor niks voor de tram betaalt dus. Er staat hier een gigantisch boeda beeld, wel 20 meter hoog. Dit beeld staat ook nog eens in een overkoepeling, enorm groot allemaal. Het uitzicht over georgetown is hier ook geweldig, je kan over de hele stad kijken.

Na de tempel is het wel tijd om wat te gaan eten, het liefst ergens in de airco want het is weer eens erg warm. We besluiten naar gurney mall te gaan, een groot(!) winkelcentrum aan de kust. We hebben hier sushi geluncht, in Japan was de sushi alleen wel lekkerder. Ik heb hier ook nog een crepe met kaas en ham gegeten, ook lekker! We hebben nog even in de mail rond gekeken en zijn daarna door gegaan.

Volgende stop is toch maar penang hill, er gaat een trein naar boven toe dus we zetten de navigatie op penang hill rail. Na een korte en snelle rit zijn we met de trein boven, wat een uitzicht heb je hier zeg! We hebben mazzel er op een dinsdag zijn, het is rustig maar duidelijk ingericht op duizenden mensen. We hebben hier kort even rondgelopen en toen weer naar beneden.

Het is inmiddels 1715 dus we beginnen onze rit naar huis, 10 minuten volgens de GPS. Rond 18:00 komen we bij het hotel aan. We hebben even gezeten en zijn daarna weer bij de Red garden naast het hotel gaan eten. Ik heb hier het gerecht genomen dat me de vorige dag niet gelukt is, Char Kauy Town. Rianne heeft rijst uit een potje met een gebakken ei erop genomen. Allemaal weer erg lekker.

Na het eten zijn we weer naar het hotel gegaan, morgen hebben we weer een reisdag, op naar kuala lumpur!

One thought on “Singapore en Maleisië dag 17

1. Wat een mooie tochten gemaakt! Ben je weer helemaal beter Rianne?
    Ik wil heel graag de foto’s van de aapjes zien!
    Net besloten met Dewi dat poesje hier blijft, ze heeft het hier prima naar haar zin en Dewi komt hier in huis. Dus dinsdag is ze hier op te halen 😻