Japan en Zuid-Korea dag 14

Om 8 uur gaat de wekker en ik ga er uit om ontbijt te halen. Met een getoast broodje met ei, wat fruit en een sapje ga ik terug naar boven. We ontbijten en doen daarna nog een dutje.We hebben in busan genoeg tijd dus we doen rustig aan een gaan nog maar eens in het bubbelbad!

En we kregen nog goed nieuws, we hadden geprobeerd een tour te boeken naar dmz (grens met noord-Korea) maar alles zat vol. Maar opeens bleek er toch nog plek en toen heeft Joran snel gebeld en hebben we definitief geboekt!
Rond half 12 vertrekken we pas en lopen richting metrolijn 1 die ons naar de andere kant van de stad brengt. We halen bij paris baquette (een keten hier) wat broodjes en stappen in busje 2 die ons de berg op zal brengen naar gamcheon. In de bus probeert een oud mannetje ons steeds dingen te zeggen, maar we spreken nog steeds geen Koreaans. Als we de eerste gekleurde huisjes zien stappen we maar uit, Joran kan niet rechtop staan in het busje en er waren geen zitplekken meer. We blijken nog iets verder omhoog te moeten, dus dat laatste stuk lopen we. Het is redelijk stijl dus boven puffen we even uit en gaan dan naar het fotopunt.

We hebben hier een mooi uitzicht over gamcheon. Het is een wijk die vroeger vooral grijs en grauw was een beetje een achterstandswijk. In 2009 werd bedacht dat er veel meer van deze wijk te maken was, zeker door de mooie ligging op de berg. Nu vind je er veel kunstprojectjes en zijn alles huisjes in verschillende kleuren geverfd. Heel kleurrijk om te zien en leuk om door heen te lopen. Smalle straatjes en soms stijle trappetjes waar je als je wil makkelijk kunt verdwalen.
We zijn met bus 2-2, gelukkig dit keer een normaal formaat, terug gegaan naar het centrum en uitgestapt bij jagalchi. Dit is vlakbij de zee en er is hier een vismarkt, dus daar zijn we overheen gelopen. Zoveel vis! Dood en levend! Alle vrouwen (de mannen zijn vissen) achter de kraampjes zitten vis schoon te maken of proberen je wat te verkopen. De vislucht viel gelukkig mee, maar we kregen er niet direct trek van en besloten niet op de vismarkt te gaan eten.

We hadden ook nog de gukje markt op de planning staan. Een vaste markt waar je echt van alles kan kopen, kleding, potten en pannen, souvenirs en meer. Onderweg kwamen we nog langs biff, wat staat voor Busan International Film Festival. Het festival was al afgelopen, maar ze hebben hier een soort walk of Fame met handafdrukken. En veel eetkraampjes. We zijn gegaan voor een hotteok een soort deegbol, deze was gevuld met nootjes en een zoet spulletje. Lekker!
We hebben daarna de markt doorkruist en wat souveniertjes gekocht. Omdat het toen pas half 4 was besloten we ook nog naar het trick eye museum te gaan. Alles is zo gemaakt en getekend dat je ergens op lijkt te staan/aan te hangen. We hebben ons hier een goed uur vermaakt.

We liepen daarna toevallig langs een sushirestaurant met lopende band en treintje! We wilden daar wel eten, maar het was pas 5 uur dus we zijn nog even een gamehal ingegaan. En rond 6 uur zijn we gaan eten, weer een ervaring rijker. Hoewel we weinig snapten van de prijsbepaling. Het was een soort all you can eat, maar toch werden op het eind onze bordjes geteld en dat afgerekend…

Na het eten nam Joran nog een koffie bij de Starbucks (ik zat te vol) en zijn we weer met de metro richting ons hotel gegaan. Uiteraard weer wat lekkers gehaald voor in het hotel, want daar ging opnieuw het bubbelbad aan!

One thought on “Japan en Zuid-Korea dag 14

1. Leuke foto Jor op de maan! Misschien toch een bubbelbad in Amstelveen laten plaatsen? Heerlijke tijd verder! Chiqui en Cora 😻